zaterdag 23 november 2013

Liebster award - genomineerd! #1

Ik wist niet wat mij afgelopen week overkwam, Kleurrijk Eten werd twee keer genomineerd voor de Liebster award! Het is een 'virtuele' prijs voor bloggers, die een blog bijhouden maar nog geen 1000 volgers hebben.

Super lief dat mijn medebloggers aan ons denken en ons zo een extra energieboost geven. Samen met mijn gastblogger Jelleke Debets proberen we wekelijks weer nieuwe recepten uit en de geslaagde, lekkerste en gezondste recepten halen een plekje op de blog. Mede dankzij onze bezoekers vinden we het nog leuker om de blog bij te houden en hopen we jullie te inspireren.

De eerste foodblogger die ons nomineerd is:
Marion van Marions kitchen stories.

Benieuwd wie de andere is? Hou de website in de gaten want ook de vragen van de andere blogger gaan we beantwoorden. Deze zal Jelleke Debets beantwoorden. Maar dit keer is het de beurt aan mij.










Marion heeft 11 vragen voor mij bedacht. Leuk om eens aan het denken gezet te worden. En zo gaan jullie mij nog beter leren kennen!

  1. Waarom ben je zo geïnteresseerd in eten en koken? Van kinds af aan stond ik in de keuken bij mijn moeder en in het weekend bij mijn vader, mee te kijken wat ze kookten of bakten. En dagelijks kwam er de zelfde vraag uit mijn mond; Wat eten we vanavond? Die vraag is niet meer weggegaan. Ik vind eten heel belangrijk en kan er dagdeel na dagdeel ontzettend naar uitkijken.
  2. Wat vind jij het belangrijkste als je een nieuw recept uitprobeert? Dat het lekker is en gezond. Dat is het motto van Kleurrijk Eten. Jezelf uitdagen om recepten zo te maken dat ze heerlijk smaken en je er geen schuldgevoel bij hoeft te hebben.
  3. Lees je veel blogs van andere bloggers en waarom? Ik lees nu veel blogs, maar laat mij wel inspireren door blogs en mede door Pinterest waardoor ik weer nieuwe blogs ontdek.
  4. Wat doe je om je kook- en / of bakkunsten te verbeteren? Afkijken van de grote meesters: Rudolpf, Herman den Blijker. Ze hebben van die handige trucjes die ik weer toepas. En ik laat mij inspireren door Pinterest, blogs, kookboeken en gezondheidswinkels.
  5. Hoeveel kookboeken staan er in je kast? 24
  6. Als je een artikel mocht schrijven voor een blad, welk blad zou je dan kiezen en waarom? Lastige vraag, ik lees zelf niet zoveel culinaire tijdschriften. Gezond eten, in het kader van gezondheid en de Delicious omdat veel gerechten die er in staan er zo heerlijk uitzien.
  7. Binnenkort is het weer Sinterklaas. Wat staat er op jouw verlanglijstje? Zonder vast te zitten aan een budget: Kenwood Kmix, poffertjes pan (zo'n echte zware voor op het fornuis), grill pan, springvorm 18 cm.
  8. Noem een ding dat je anders zou willen zien in je keuken. Een grote oven op ooghoogte. Mijn zoontje heeft het lopen ontdekt en vind alles leuk om vast te houden, zo ook een hete oven. Dus ik kan niet meer bakken wanneer hij los rond loopt.
  9. Wanneer bedenk je wat je ’s avonds gaat eten? Ik maak op donderdag altijd een weekmenu. Dan kijk ik in al mijn kastjes en in de folders en bedenk zo wat ik ga eten. Aan de hand van die lijst kan ik vervolgens heel gemakkelijk mijn boodschappenlijstje maken. Zo grijp ik nooit mis en gooi ik ook niks weg.
  10. Welk kookboek zou je nooit willen missen? Otto Lenghi
  11. Welk recept van je eigen blog maak je met Kerstmis 2013? Ik maak een aantal zoete hapjes, zodat je veel verschillende smaken kan proeven. - Chocolade Ice bonbon met pindakaas, Valentijn choco banaantjesKokos truffels met amandel, Yoghurttaart met blauwe bessen.


Ik nomineer voor de Liebster award:

Baked Louie's: ondanks een eerdere nominatie verdient Louie een nominatie, hij maakt heerlijke baksels om van te watertanden!
Bakverhalen: hier vind je allerlei heerlijke baksels.
Focus on foodies: een blog die zich richt op tarwevrije, glutenvrije, suikervrije en zuivelvrije recepten.
Miss Baksel/Eekma: Blog over allerlei baksels die zij maakt en tussendoor kan je meegenieten van haar leven in de vorm van hilarische anekdote.
Tastyhealthycooking: gezonde recepten.


De vragen die ik graag wil stellen zijn:

  1. Wat onderscheid jouw blog van anderen?
  2. Waar kan ik jou 's nachts voor wakker maken?
  3. Met welke topkok zou jij een dag in de keuken willen staan en waarom?
  4. Wat kan je absoluut niet missen in jouw keuken?
  5. Welk vakantieland vind jij het lekkerst en waarom?
  6. Omschrijf jezelf in 5 woorden.
  7. Welk ingrediënt is voor jou onmisbaar in elke keuken?
  8. Hartig of zoet?
  9. Welke hobby's heb je naast het bakken, koken en bloggen?
  10. Wat maak jij met kerst van je blog?
  11. Wat zijn je toekomst dromen met je blog?

2 opmerkingen:

  1. ziet er leuk uit...heerlijk recepten!!! groeten Jenny

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo vreselijk leuk ook om te lezen en wat ontzettend gaaf dat je mij hebt genomineerd! Whaaa woei woei, maar jeeeee pittige vragen hoor! Ik ga er eens rustig voor zitten, maar écht heeeeel erg leuk! Super en ook heel erg leuk om jou'n antwoorden te lezen! Super!

    BeantwoordenVerwijderen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...