maandag 4 februari 2013

Valentijn chocolade crunchies

Ik val wat betreft mijn favoriete tussendoortje onder de gemiddelde vrouw: chocolaaa! Geef mij een kop thee met een chocolaatje en ik ben blij, zalig. Dus toen we een date hadden gepland met de Zwanger & fit dames om gezellig een High tea te houden was het voor mij snel beslist, ik maak Chocolade crunchies.

Valentijn chocolade crunchies















 
Dit keer gebruik ik niet de rouwe cacao, maar een romige tablet uit de supermarkt. Dit is zo super makkelijk, maar zo doeltreffend, het is de smaak van chocola en het gezonde van de Cornflakes. Absoluut genieten!


Ingrediënten (20 stuks)

200 g Chocolade (ik gebruikte melk)
80 g Cornflakes
Hartjes sprenkels

Per crunchy 69 kcal.


Bereiding

1. Smelt de chocola au bain marie. Zodra het helemaal gesmolten is giet je het in een kommetje.


2. Wanneer de chocola dus danig is afgekoeld dat deze dikker is geworden voeg je de Cornflakes toe. Roer dit goed door elkaar.


3. Verdeel nu het mengsel over de kleine cup cake vormpjes of leg het op een bak papier.


4. Sprenkel de hartjes over de chocola en zet voor 1 uur in de koelkast om hard te worden.

Je kan ze gerust een dag van te voren maken, ze blijven dan nog steeds crunchie.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...