zondag 17 februari 2013

Dadelpasta maken

Hoe lekker is het om je eigen natuurlijke zoetmaker te maken. In het recept voor de eenpersoons worteltaart had ik dadelpasta nodig. Met het gure winterweer buiten vond ik het niet zo aantrekkelijk om naar de winkel te wandelen, dus ben ik opzoek gegaan naar een recept om mijn eigen dadelpasta te maken. Op smulweb vond ik het. Ik heb het recept naar eigen ervaring gewijzigd. Wanneer de dadels een tijdje opstaan, begint het heerlijk zoet te ruiken in huis. Je kan de dadelpasta in verschillende recepten gebruiken.

 
















 

Ingrediënten (geeft een kommetje dadelpasta)

125 g ontpitte dadels
150 ml water
200 ml water
 

Bereiding


1. Snij de dadels door midden en doe deze in een pan, samen met 150 ml water. Laat dit op een laag pitje sudderen.
 
2. Wanneer de dadels zacht zijn, stamp je ze fijn en roer het geheel nog eens goed door.
 
3. Doe nu alles in de blender tot het glad is. Doe dit weer in de pan en voeg 200 ml water toe. Roer dit tot de water goed vermengd is met de dadels. Laat het geheel inkoken, onder af en toe roeren, tot een dikke pasta.

Bewaar de dadelpasta in de koelkast.
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...